•   środa, 13 listopada 2019
Leki na układ krążenia

Zadbaj o swój układ krążenia! 10 najlepszych sposobów

Wiele osób ma mniejsze lub większe problemy z układem krążenia. Często jednak nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że pewne przypadłości, które nas dotykają są ich objawem. Wiecznie zimne stopy albo dłonie, skurcze wywołujące ból, drętwienie nóg i rąk, a nawet problemy z koncentracją - wszystko to może być sygnałem, iż czas zatroszczyć się o swój układ krążenia. Poniżej prezentujemy więc listę najprostszych i najlepszych sposób na poprawę jego funkcjonowania.Pozwól sobie na więcej relaksu

Choć większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że życie w ciągłym stresie może prowadzić do chorób naczyniowo-sercowych, zwykle nic z tym nie robimy. Warto jednak dać sobie więcej czasu na wytchnienie od codziennych problemów. Nawet krótki wyjazd za miasto może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm.Ruszaj się nawet w pracy

Mnóstwo osób spędza w pracy wiele godzin w pozycji siedzącej, nie odrywając się od biurka zbyt często. Aby jednak wspomóc swój układ krążenia, warto choćby raz na godzinę wykonać ćwiczenia rozciągające.Naucz się prawidłowo oddychać

Ćwiczenia oddechowe mogą realnie wpłynąć nie tylko na to jak się czujemy, ale również na stan naszego zdrowia. Prawidłowo dotlenione ciało to przecież lepsze działanie układu krążenia. W opanowaniu niełatwej sztuki właściwego oddychania może nam pomóc chociażby joga, która poprawia również naszą sprawność ruchową.Zapomnij o papierosach

O szkodliwości tytoniu na cały nasz organizm nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Palenie papierosów wpływa nie tylko na układ oddechowy, ale też na układ krążenia, dlatego chcąc o niego zadbać powinniśmy wyzwolić się z tego nałogu.Spróbuj tradycyjnego masażu

Masaż nie bez powodu kojarzy nam się z relaksem i luksusem. Ale już nawet ten wykonany amatorsko może skutecznie pobudzić krążenie krwi w naszym organizmie.Ćwicz w wodzie

Nie od dziś wiadomo, że pływanie pozytywnie wpływa na nasze ciało. Ćwiczenia w wodzie mogą wykonywać jednak nawet osoby, które nie potrafią pływać. Chodzenie w płytszej części basenu, unoszenie się na wodzie z pomocą deski czy uczestniczenie w aqua aerobiku również wpływają dobrze na nasz układ krążenia.Dostarczaj organizmowi witaminę C

Giętkie żyły i tętnice to ważne elementy układu krążenia, dlatego potrzebują odpowiednich ilości kolagenu. Aby nasz organizm mógł go wytworzyć musimy mu dostarczać odpowiednią dawkę witaminy C, która jest zawarta w wielu warzywach i owocach.Skorzystaj z darów natury

Mnóstwo roślin i produktów naturalnych wpływa pozytywnie na krążenie krwi. Dlaczego zatem z nich nie korzystać na co dzień? Ostre przyprawy, zielona herbata czy imbir i głóg mogą zdziałać cuda.Delektuj się winem w umiarze

Przez jakiś czas wielką tajemnicą dla naukowców pozostawało to, że mimo niezbyt korzystnej diety, Francuzi cieszą się niskim wskaźnikiem ryzyka miażdżycy i pozostałych chorób serca. Okazuje się, że odpowiedzią może być wino, które obywatele tego kraju spożywają przecież na co dzień, ale w nieznacznych ilościach.
Odżywiaj się prawidłowo

Zdrowa dieta to czynnik, który w dużej mierze sprzyja utrzymaniu naszego układu krążenia w dobrej kondycji. Warto zatem zadbać o to, by spożywać produkty naturalne, chude mięsa, warzywa i owoce oraz potrawy gotowane czy pieczone, zamiast tych smażonych. Pamiętajmy przy tym, że to co jemy wpływa też na nasze samopoczucie, więc zyskamy podwójnie na zmianie naszych nawyków żywieniowych.

Zobacz również